مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق فعالیت در اقتصاد دریاپایه را مورد توجه قرار دهند

مجلس و فناوری| شرکت‌های خلاق فعالیت در اقتصاد دریاپایه را مورد توجه قرار دهند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 85586
یک نماینده مجلس گفت: شرکت‌های خلاق می‌توانند بیش از 60 فعالیت ثروت افزا منطبق با معیارهای زیست محیطی در منابع جنگلی و بکر شمال انجام دهند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم از حوزه انتخابیه ساری در مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: واقعیت این است که رشد و توسعه شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و به طور کلی، زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، شاه کلید حل ابرچالش‌ها و نیل به توسعه پایدار است. رهبر معظم انقلاب، نه فقط این چند سال، بلکه مدت مدیدی است که بر لزوم سرمایه گذاری بنیادین در این حوزه تاکید دارند. با توجه به لزوم هم‌افزایی و تلاش بیشتر برای حل مشکلات اقتصادی، تاکیدات ایشان در چند سال اخیر برای حمایت از این شرکت‌ها، بیشتر هم شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این صنایع نرم و خلاق و زیستبوم دانشبنیان است که می‌تواند، بهای تمام شده ما را در همه حوزه‌های تولید کاهش دهد. شرکت‌های خلاق هم در مقایسه با واحدهای صنعتی مرسوم، به سرمایه کمتری برای ایجاد یک واحد شغل نیاز دارند، در حین حال که ممکن است حتی ثروت آفرینی بسیار بیشتری از این شرکت‌ها و صنایع متداول داشته باشند.

بابایی کارنامی گفت: مجلس تلاش کرد تا با تصویب قانون جامع جهش تولیدات دانش‌بنیان، ریل‌گذاری لازم را به عمل آورد تا دولت بتواند، موج حمایتی بیشتری را در سال جدید، به این واحدهای نوآور، تخصیص دهد. البته مجلس از ابزار نظارتی نیز برخوردار است و امیدوار هستیم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طریق بازتاب نقاط ضعف و قوت احتمالی این قانون به مجلس و نحوه اجرای آن، ما را در امر قانونگذاری و نظارت، یاری کند.

نماینده مردم ساری ضمن پراهمیت شماردن نامه رهبر انقلاب به سران قوا برای حمایت بیشتر از شرکت‌های خلاق و ایجاد خانه‌های خلاق و نوآوری، بیان کرد: شرکت‌های خلاق اغلب در حوزه‌های فعال هستند که جزء داشته‌ها و ظرفیت‌های مهم استان‌های شمالی محسوب می‌شود. شرکت‌های خلاق می‌توانند با تمرکز بر روی اقتصاد دریاپایه در دریای خزر، یک تحول اساسی و یک کانون رشد و توسعه مهم برای کشور در خطه شمال ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین برآورد شده است که می‌توان بیش از 60 فعالیت مفید مانند صنعت گیاهان دارویی بر اساس منابع جنگلی انجام داد. در این زمینه نیز منابع بکر قابل توجهی در شمال کشور وجود دارد که ضمن رعایت نکات زیست محیطی، می‌تواند به محل فعالیت شرکت‌های خلاق محلی و بومی تبدیل شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری

#

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مجلس و فناوری| تامین منابع مالی شرکت‌های خلاق در اولویت است
مجلس و فناوری| تامین منابع مالی شرکت‌های خلاق در اولویت است
00/08/17 - 09:03
مجلس و فناوری| نیاز شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به محل استقرار باید تامین شود
مجلس و فناوری| نیاز شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به محل استقرار باید تامین شود
00/07/11 - 15:22
توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور؛ فراکسیون دانش‌بنیان از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند
توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور؛ فراکسیون دانش‌بنیان از شرکت‌های خلاق حمایت می‌کند
99/10/29 - 09:30
بیشتر بخوانیم